T24 Yaşam
Sosyal medyadan ilham alan çocukların, yaşlanma karşıtı sıkı cilt bakım rejimlerini benimsediği görülürken, İngiliz Dermatologlar Derneği verilerine göre, yaşlılara yönelik üretilen yüksek fiyatlı nemlendiricilerin ve peelinglerin gençler tarafından “önleyici” olarak satın alındığı öne sürüldü.
Bu yaşlanma karşıtı takıntının nedeni olarak fenomenler gösterilirken, çocukların tüketim gücünün arttığı ortaya çıktı. Bir yatırım bankası olan Piper Sandler, geçen sonbaharda yaklaşık 9 bin 200 gencin alışveriş alışkanlıklarını araştırdığında, cilt bakımı harcamalarının önemli oranda arttığını tespit etti. Dermatologlar, gençlerin karmaşık ve uygunsuz cilt bakımı rutinleri ile ciltlerine zarar verdiğini, genç yaştaki bireylerin yüzde doksanının “kaz ayakları” ile ilgili endişelerini dile getirdiğini bildirdi.
20 yaşındaki gençleri “önleyici” botoks yaptırmaya iten güzellik trendlerinin ardından, çok genç yaşları hedef alan sektör ve “Bebekler için cilt bakım serisi” oluşturan Dior eleştiri yağmuruna tutuldu.
Dermatologlar, sivilce gibi konularda gençlerin denetimli yardıma ihtiyaç duyduğunu, çoğu için güneşten korunma, hijyen ve gençlik yıllarında hafif nemlendirmenin fazlasıyla yeterli olduğunu söylerken, bunun yerine gençler kolajen ve bazı markaların AHA, BHA serumlarını kullanmaya yöneldi.
Özellikle yanlış karıştırıldığında tahrişe, pul pul dökülmeye, güneşe karşı hassasiyete ve hatta uzun süreli hasara neden olabilabilen bu ürünlerin ardından, bazı kozmetik firmaları Instagram hesaplarında bazı ürünlerinin genç müşteriler için uygun olmadığını açıklayan gönderiler paylaşmaya başladı.