ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu (NTSB) tarafından dün yayımlanan inceleme raporuna göre 5 Ocak’ta Alaska Havayolları’na ait Boeing 737 MAX 9’ın uçuş sırasında kopan gövde panelinde, dört cıvatanın eksik olduğu tespit edildi.
Boeing’in ticari uçakların kalite kontrolünden sorumlu başkan yardımcısı Doug Ackerman, Seattle yakınlarında dün düzenlenen konferansında yaptığı açıklamada “Gövde paneliyle ilgili fabrikalarımızda ve diğer tesislerde yaptığımız değişiklikleri gözden geçireceğiz” dedi.
Ackerman Boeing’in, NTSB incelemesinde tespit edilen sorunları giderecek değişikliklerin zaten yapıldığı sonucuna varmaları halinde, “aynı titizliği uygulamamız gereken diğer kısımları” tespit edeceklerini ifade etti.
NTSB’nin raporunda gövdeden kopan panelin Boeing’in Renton’daki fabrikasında yerinden çıkarılıp geri takıldığını ve paneli yuvasında tutacak cıvataların eksik olduğuna dair fotoğraflar yer aldı.
Ancak inceleme heyeti, panelin Boeing mi yoksa tedarikçi Spirit AeroSystems tarafından mı yerine takıldığı konusunda herhangi bir tespitte bulunmadı.
Ackerman, NTSB raporu hakkında başka açıklama yapmadı ancak tedarik zincirinin tamamında imalat kalitesinin iyileştirilmesi gerektiğine değindi.
Boeing Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Dave Calhoun dün yaptığı açıklamada “Nihai sonuçlar ne olursa olsun, Boeing yaşananlardan sorumludur. Fabrikamızdan çıkan hiçbir uçakta böyle bir olay yaşanmamalıdır” demişti.
Uçuş sırasında kopan gövde paneli nedeniyle tüm uçuşları durdurulan 737 MAX 9 uçağının üreticisi Boeing, kopan panel hakkında düzenleyici kurum tarafından yayımlanan raporu inceleyeceğini ve ek önlem alıp almamaya karar vereceğini açıkladı.
Uçağın acil inmesine yol açan olayın ardından ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) söz konusu uçakların uçuşunu incelemeler tamamlanıncaya kadar durdurmuş ve 737 MAX üretim sayılarının artırılmasını yasaklamıştı.