İstediğiniz ünlüyle sohbet edebileceksiniz! Meta çılgın projesini duyurdu!
Meta, yeni Meta AI sanal asistanının parçalarını eğitmek için herkese açık Facebook ve Instagram gönderilerini kullandığı, ancak şirketin üst düzey politika yöneticisi Reuters’e verdiği bir röportajda, tüketicilerin gizliliğine saygı duymak amacıyla yalnızca aile ve arkadaşlarla paylaşılan özel gönderileri hariç tuttuğu belirtildi.
Meta’nın mesajlaşma hizmetlerindeki özel sohbetleri model için eğitim verisi olarak kullanmadığını ve eğitim için kullanılan halka açık veri kümelerinden özel ayrıntıları filtrelemek için adımlar attığını söyleyen Meta Küresel İlişkiler Başkanı Nick Clegg, şirketin bu haftaki yıllık Connect konferansının oturum aralarında konuştu.
“KİŞİSEL BİLGİLERİ HARİÇ TUTMAYA ÇALIŞTIK”
Clegg, “Kişisel bilgilerin ağırlıkta olduğu veri kümelerini hariç tutmaya çalıştık” dedi ve Meta tarafından eğitim için kullanılan verilerin “büyük çoğunluğunun” kamuya açık olduğunu sözlerine ekledi.
Meta’nın gizlilik kaygıları nedeniyle içeriğini bilinçli olarak kullanmamayı tercih ettiği bir web sitesi olarak LinkedIn’i örnek gösterdi.
Meta, asistanı, şirketin Temmuz ayında halka açık ticari kullanım için piyasaya sürdüğü güçlü Llama 2 büyük dil modeline dayanan özel bir modelin yanı sıra metin istemlerine yanıt olarak görüntüler üreten Emu adlı yeni bir model kullanarak yaptığını söyledi.
HERKESE AÇIK FACEBOOK VE INSTAGRAM GÖNDERİLERİ KULLANILDI
Ürün metin, ses ve görüntü üretebilecek ve Bing arama motoruyla yapılan bir ortaklık aracılığıyla gerçek zamanlı bilgilere erişebilecek.
Clegg, Meta AI’yı eğitmek için kullanılan herkese açık Facebook ve Instagram gönderilerinin hem metin hem de fotoğraf içerdiğini söyledi.
Bir Meta sözcüsü Reuters’e yaptığı açıklamada, bu gönderilerin Emu’yu ürünün görüntü oluşturma unsurları için eğitmek için kullanıldığını, sohbet işlevlerinin ise kamuya açık ve açıklamalı bazı veri kümelerinin eklendiği Llama 2’ye dayandığını söyledi.
Clegg, Meta’nın Meta AI aracının üretebileceği içeriğe, kamuya mal olmuş kişilerin foto-gerçekçi görüntülerinin oluşturulmasının yasaklanması gibi güvenlik kısıtlamaları getirdiğini söyledi.
Telif hakkıyla korunan materyaller konusunda Clegg, “üretici içeriğin yorum, araştırma ve parodi gibi amaçlarla korunan eserlerin sınırlı kullanımına izin veren mevcut adil kullanım doktrini kapsamında olup olmadığı” konusunda “makul miktarda dava” beklediğini söyledi.
Görüntü oluşturma araçlarına sahip bazı şirketler Mickey Mouse gibi ikonik karakterlerin yeniden üretilmesini kolaylaştırırken, diğerleri materyaller için ödeme yapmış veya bunları eğitim verilerine dahil etmekten kasıtlı olarak kaçınmıştır.
Örneğin OpenAI, bu yaz içerik sağlayıcısı Shutterstock ile altı yıllık bir anlaşma imzalayarak şirketin resim, video ve müzik kütüphanelerini eğitim için kullanmaya başladı.
Meta’nın telif hakkıyla korunan görüntülerin çoğaltılmasını önlemek için böyle bir adım atıp atmadığı sorulduğunda bir Meta sözcüsü, kullanıcıların gizlilik ve fikri mülkiyet haklarını ihlal eden içerik üretmesini engelleyen yeni hizmet şartlarını işaret etti.